| aktuality | cíl expedice | horolezci | hora | fotogalerie | sponzorům | předchozí akce |
Aktuality

21. 6. 2004: Rádio Impulz
Posloucháte-li Impulz, možná už jste slyšeli krátké vyprávění, jak to všechno bylo. Pokud ne, máte možnost zde... (velikost tohoto souboru mp3 jsou 2 MB).

18. 6. 2004: Jak to viděl Ňůmen...
Omlouvám se všem, kteří netrpělivě čekali na strhující vyprávění z míst, kde do nebe už není daleko ... Po příletu mě kamarádi a známí chvíli udržovali v alkoholovém delíriu a bylo by nezodpovědné se v takovém stavu pokusit vylíčit události na kopci nad táborem číslo dva. Později jsem se v delíriu udržoval sám, tentokrát v ibalginovém, tramalovém a později i ve spojení s alkoholovým... Čekal jsem nekonečné dny na vytrhnutí osmiček, na které prý není v mojí tlamce místo a utlačují tam nějaké nervíky, které pochopitelně bolí. Doposud jsem si myslel, že nejhorší bolest, která mě kdy mohla potkat, byla bolest hlavy v posledním táboře na McKinley. Teď vím, že jsem se mýlil :)
Ale už je to v pohodě. Nebyly to nakonec osmičky, ale šestka... A já jsem fakt rád, že počkala a neozvala se o měsíc dřív. Tady je pár posledních dní na kopci, jak jsem je viděl já :)

17. 6. 2004: Rozhovor
Slíbili jsme vám všem, kteří jste sledovali naše stránky, podrobnější popis našeho počínání na kopci. Protože oba Petrové, kteří by asi měli nejvíc co říct k samotnému vrcholovému pokusu, jsou teď totálně zaneprázdněni (Maloň kojí svého týdenního Matyáška a Njůmen si obkládá oteklé zuby), dáváme zde k dispozici rozsáhlejší rozhovor s Honzou Krabem, vedený sice pro jiné účely než pro www stránky, ale  Honzovy odpovědi určitě vyčerpávajícím způsobem obsáhnou všechno, co ještě nebylo zodpovězeno na těchto stránkách. Rozhovor v dokumentu Wordu je ke stažení zde...

27. 5. 2004: Rádio Beat
Krabovo a Frantovo povídání o expedici asi už vysílají Rádio FM+ a Carolina v západočeském kraji, zítra dopoledne zas razí Honza s Petrem N. do Beatu. Za zpravodajství z průběhu expedice v naší nepřítomnosti Beatu a Petrovi Šimáčkovi děkujeme a těšíme se na další spolupráci na příští akci GO8000. Rádio Beat je prvním rádiem v ČR, jehož nálepka už zdobí nejenom auta v ČR, ale i vrchol Cho Oyu :-)

27. 5. 2004: Boningtonova cesta na Annapurnu
Přišla zpráva o působení borců v těžké jižní stěně Annapurny. Protože se do sportovních zpravodajství asi tradičně nedostane a protože minimálně Peter Hamor i Piotr Pustelnik mají každý něco společného s GO8000, tak zprávičku citujeme, třeba  vás bude zajímat:

Peklo na ANNAPURNE  (2004-05-20)

Dnes 20.maja sa mal uskutocnit pokus o vrchol. Stvorica Piotr PUSTELNIK (PL), Peter HAMOR (SK), Darek ZALUSKI (PL) a Sergej BOGOMOLOV (RUS), mali o polnoci vyrazit z druheho tabore vo vyske 6900 metrov cez Rock Band na vrchol. Ale clovek mieni a priroda meni. Doslo k rychlej zmene pocasia, uz podvecer sa prihnala velka a husta oblacnost so silnym vetrom. Do polnoci stihlo napadat 20 – 30 cm snehu. V noci museli odkopavat stany, ktore boli intenzivne ohrozovane małymi lavinami.Presne toto iste sa dialo aj v prvom tabore, v ktorom spali Martin GABLIK (SK) a Aljosa MARKAC (SLO).Pri ranajsej relacii o 8:00 nepalskeho casu ( 4:00 naseho ) sa vsetci rozhodli zostupit do BC. Teda to je koniec expedicii.Bola dosiahnuta vyska cca 7200 (7300 metrov) na tazkej Boningtonovej ceste v Juznej stene Annapurny. Viac informacii az po navrate domov. Z KTM odlietame 29. maja. Z vytopeneho stanu v BC Vas pozdravuje
Vlado STRBA

27. 5. 2004: Došla spousta gratulací, ani vás všechny neznáme,
děkujeme moc, máme z nich obrovskou radost. Za jednu z nich - viz níže - děkujeme dvojnásob. Je od člověka, který byl na počátku celého plánování expedice a velkou měrou přispěl k jejímu uskutečnění. Nakonec s námi na kopec neodjel, ale rozhodně tam měl být také a stát s Petry až na vrcholu. Mariáne dík!!!
"Chlapci!
Gratulujem k uspesnemu vystupu na kopec! Som rad, ze vam to vyslo, pozorne som sledoval cely cas web, chodili mejly od Honzu Kraba.
Myslim, ze ste spravili vyznamny krok v horolezeckej kariere.
Drzim palce a zelam vela peknych dni na kopcoch aj v zivote!
Marian"

26. 5. 2004: Poděkování
Děkujeme Martinu Škrétovi, který v době naší nepřítomnosti umísťoval na stránky aktuální informace z průběhu expedice. Zároveň omlouváme chyby, které vznikly přepisem kolikrát zmatených smsek a meilů. Martin není horolezec a tak jste občas mohli nalézt místo seraku šérak apod. Něco jsme opravili, něco necháme v původním roztomilém znění. V konkurenci jiných horolezeckých webů, obzvláště jednoho - hledejte sami :-) jsou však tyto překlepy pořád zanedbatelné...

17. 5. 2004: Návrat do Prahy
Podařily se přebookovat letenky, takže přílet členů expedice bude už ve středu 19. května ráno. V co nejkratší době po návratu pak zveřejníme podrobnosti z výstupu.

11. 5. 2004: Vrchol
Expedice GO 8000 zvítězila. Petr Novák a Petr Malý stáli dne 11. 5. 2004 na vrcholu 6. nejvyšší hory světa Cho Oyu. Další zprávy zatím nejsou. Podrobnější informace budou ihned, jak se expedice při návratu dostane někam na internet. Děkujeme za všechny gratulace, které posíláte.

9. 5. 2004: Poslední pokus o vrchol
Podle včerejšího telefonátu Petra Malého, který se ale přerušil, všichni odpočívají v bejzu a chystají se k poslednímu pokusu o vrchol. Ten by měl být načasován na úterý 11. 5. 2004.  Na 14. 5. 2004 jsou objednáni jaci a expedice se začne přesouvat tibetským územím směr Kathmandu. Po mnoha dnech sněžení a vichřic teď na kopci zavládlo krásné počasí. Vydrží do středy? Musí!!!

7. 5. 2004: První pokus o vrchol nevyšel
Ahoj, zdravíme pro změnu už zase z ABC. Dnešní pokus o vrchol nevyšel (oba Petrové a Krab), sfouklo nás to a zasněžilo cca v 7 400 m. Holt počasí nepřeje, tak jako celou dobu. Ale další noc v 7 100 m v klidu. Jinak vše OK, nikomu nic není, nálada drží dobrá od začátku. Než půjdeme na poslední pokus, tak se ozveme. Směr Kathmandu nabereme zřejmě už 14. 5. 2004.

6. 5. 2004: Zpráva Honzovi od Radka Jaroše z Craft Expedice
Ahoj. Kluci jsou všichni v pohodě. Chystáme se všichni na poslední pokus a končíme. Doufám, že ty jseš taky v cajku... Čau Radek.

3. 5. 2004: Nejnovější zprávy...
Tak už jsou slíbené nejčerstvější zprávy z expedice na našich stránkách - viz níže. Děkuji za pochopení malého víkendového zpoždění, Martin Škréta.

2. 5. 2004: Vichřice v C3
Vichřice vzala Radkovi a spol. z Craft expedice postavenou "trojku", takže kluci zkusí jít v pondělí 3. 5. 2004 nahoru z C2. Plány naší expedice jsou stejné.

1. 5. 2004: Počasí a stávka
Maoisté opět ohlásili další stávku a to bohužel na termín našeho návratu, tj . 18. - 20. 5. 2004. Vzhledem k tomu, že bude opět ochromena doprava všeho a všech, bude nutné alespoň o den posunout termín návratu do Kathmandu. Snad ten den nebude chybět. Počasí je stále netypické, zatímco touto dobou jsou normálně vedra a modrá obloha, tak letos pravidelně sněží. Alespoň v Kathmandu je hezky. Nemocný Honza hlásí, že dnes náležitě oslavil vstup ČR do EU přímo na půdě konzulátu České republiky pekáčem zapékaných těstovin a pečeného kuřete. Kam se hrabe hora Blaník..., tam není ani obyčejný bufáč.

30. 4. 2004: Nejnovější zprávy z kopce
Nazdar všichni, jak víte, tak nás náš Honza opustil se zápalem plic, jsme z toho dost špatný, pořád jsme doufali v jeho návrat, ale dnes víme, že to není možné... V úterý jsme s Petrem Novákem postavili C2 (7130m), Krab to otočil pod šerakem a stihl dole ještě Honzu. Další den se pokoušel do dvojky dojít Franta a Jirka. Bohužel Franta dostal v noci průjem a druhý den se vrátil do bejzu, Jirka došel k šeraku a taky se dneska vrátil. Takže s Petrem máme vybavenou kompletně dvojku mimo pár drobností, v neděli se chystáme podle počasí nahoru i s Krabem do trojky a možná vrchol. Počasí je na prd, ráno sluníčko a každý odpoledne sněží a sněží, takže nevíme... Ale uděláme vše možné, v závěsu pak po nás Jirka a Franta. Toť vše, jak bude možné, tak se zas ozveme. Mějte se pěkně, Petr Malý.

29. 4. 2004: Pár postřehů z bejzu pro rodiny a kamarády...
V 5 700 m, což je výška základního tábora, se moc odpočívat nedá. Kyslíku je tady už opravdu hodně málo, takže se člověk zadýchá už při sebemenším rychlém pohybu. A tak se jediný pohyb denně odehrává pouze v trojúhelníku mezi vlastním stanem, jídelním stanem a záchodovým stanem. Součet odvěsen a přepony nepřevyšuje 20 metrů. V noci bylo poslední dny kolem mínus 15 stupňů, ve dne je to lepší, občas jde i sundat čepici. Spíme ve skvělých stanech od Mountain Hardware. Jediný, kdo to těžce nese, je Honza Krab - zástupce firmy Hannah :-) Běloruská expedice v těsné blízkosti našich stanů zprovoznila CD přehrávač na solární baterie. Ála Pugačevová je jistě dokonalá, ale po padesáté šesté už ji máme plný zuby. Stejně jako Mašinu Vrémeni a Alexandrovce... Důležitá zpráva pro blízké, teď bez legrace: zapomněli jsme napsat, že máme s sebou Gamow Bag, což je přetlakový vak pro záchranu života v případě akutní horské nemoci! Potřebovat ho nebudeme, ale je to velká jistota. Zapsal Honza V.

28. 4. 2004: Rozhodnuto
Umím počítat do dvou a tak je jasný, že pro mě se cesta nahoru se zápalem plic, který se potvrdil, definitivně uzavřela. Léčit takovou věc v základním táboře v 5 700 m, kde nejde ani normálně dýchat, nelze, lézt - to už vůbec ne. Včera jsem málem neslezl z C1 dolu. Cesta dolu mi trvala déle než, když jsem se nahoru sápal s plným batohem. Čas není, čekat na vyléčení v údolí a pak dát jeden pokus rovnou navrchol, by bylo bláznovství a ohrožení kluků. Je mi blbě, balím věci, zmítá mnou lítost převyšující těch 8 kilometru před námi, Krab mě doprovází kus dolu, přes slzy nevidím, jdu se léčit, jdu se probít Tibetem někam do normálních končin, kde se dá dýchat. Radši bych se ale dusil dal tady na kopci, kdyby to šlo. S nepopsatelnou bolestí opouštím expedici, o který jsem přesvědčený, že už teď, nehledě na vrchol, zvítězila na celé čáře. Nikdy jsem zatím nezažil takovou partu, takovou pohodu, takovou radost a vzájemný porozumění. To štěstí toto zažít jsem měl až teď. A byla to jedna z hlavních priorit expedice... Držím vám (nám) kluci palce, vím, že na ten vrchol máte a že tam budete i za mě. Honza V.

27. 4. 2004: Zpráva od Honzy
Dne 26. 4. 2004 vynášejí Honzové a Petrové materiál pro stavbu druhého tábora v 7 100 metrech. V C1 v 6 400 m se ráno probouzíme pod vrstvou půl metru nového sněhu. Celou noc sněží, počasí je den ze dne nejistější. Cesta do C2 není žádná sranda - výška plus hlubočák plus seraky až 70 m vysoké - to je sedm hodin na fixech, které rozhodně nejsou žádnou "cestou jaku", alespoň letos ne. Petrové vítězně bojují - naše C2 stojí! Honza Krab zakopává v půli cesty depozit, vrací se, nohy odmítly sloužit. Není divu v 6 800 m. V ABC se potkává se mnou - druhým Honzou - taky návrativším se. Nohy byly v poho, jen se zápalem plic to nějak nešlo výš... Jirka a Franta se 28. 4. chystají taky nahoru do C2. Cesta k vrcholu je otevřena, plán expedice je počkat nyní na počasí a pokusit se z jedné vody načisto přes postavenou C1, C2 udělat tábor 3 v 7 500 m a přes něj rovnou na vrchol. Poprvé nemůžeme napsat, že jsou všichni zdraví. Honza V. je totálně zničenej zápalem plic, Krab regeneruje sílu v nohách. Jinak je ale vše OK.

26. 4. 2004: Craftovice s klukama "od vedle"

Hned druhý den po společném slivovicovém dýchánku u nás ve stanu s členy Craft expedice (Radek Jaroš, Martin Koukal, Petr Vavryš) mizí Radek s Martinem dodělat C2. Kluci mají týden náskok, takže "nadýcháno", C2 dostavují a hned další den ještě prošlapávají čerstvě napadaným sněhem stopu do C3! Všechna čest, fakt jsou dobrý! Nás čeká C2.

24. 4. 2004: Všichni jsme zdraví
Stojí C1 (6430m), už jsme tam přespali. Dva dny sněží, jak to půjde zkusíme postavit C2 (7140m), všichni jsme zdraví. Kuchaři dobře vaří, zatím se mezi sebou neperem. Neperem ale ani nic jiného a ani se nemyjem. Ozveme se jak to bude možné.

17. 4. 2004: Počasí
V Číně je o 6 hodin více. Odjíždíme do kopců. Počasí je stabilizované. Ráno slunce, odpoledne mraky a stále vítr. Na úterý plánujeme první vynášku do 6400 m a přespat tam. Satelitní telefony by měly mít v BC signál, snad půjde se ozvat. Ozvat bychom se mohli asi za týden. Jsme OK.

15. 4. 2004: Aklimatizace
Kvůli aklimatizaci jsme druhý den v Tengri ve výšce 4300 metrů. Všichni jsme v pořádku. Everest a Cho Oyu ční až do nebe. Fouká velký vítr. Zítra pokračujeme do BC, který je ve výšce 4900 m. Zatím jsou tu 4 expedice na Cho Oyu a spousta na Everest.

14. 4. 2004: Průběh a popis cesty z Kathmandu
Odjeli jsme ráno 13. 4. z Kathmandu jedním náklaďákem a jedním autobusíkem. Cesta i přes mnohá varování ohledně nebezpečí s maoisty, kteří požadují výkupné apod., proběhla hladce, nikde jsme neměli žádné problémy a i díky celkem pěknému počasí, které tady teď na jaře panuje nehrozily ani tradiční sesuvy půdy apod. Na nepálsko-čínské hranici jsme se po asi třech hodinách byrokraticko komunistických nepříjemností konečně probojovali do Tibetu. Krajina je úžasná, ostatní bohužel postrádá nepálské kouzlo, komunismus je tady vidět a cítit na každém kroku. Jenom se potvrzuje zkušenost z loňské Mustagh Aty. Náklaďák s materiálem pokračuje dál do base campu, my jsme přesedlali na jeepy a dojeli jsme do vesničky Nylam - ve 3 700 metrech nad mořem. Večeři jsme do sebe ládovali už pomocí čínských hůlek, takže jsme se dvakrát nepřejedli, Číňani byli rychlejší... Venku prší, ráno se chystáme dál, čeká nás několik průsmyků až 5000 m vysokých a na noc bychom rádi dorazili do Tingri ve 4300 m, kde strávíme určitě více než jeden den kvůli aklimatizaci. Výška ani strava nám zatím neubližují :-) Od zítřka už budeme asi až do konce expedice mimo dosah internetu, takže pokud se nepodaří odeslat alespoň nějakou zprávu pomoci SMS, budeme bez spojení. Všichni jsme zdraví, spokojení, zatím vše klape, služby agentury klapou víc než jindy. Všichni zdravíme. Pod Cho Oyu je podle zpráv celkem dost expedic, asi zapracovalo mimo jiné i to, že stejně jako loni na Everestu, je letos 50. výročí prvovýstupu, tak doufáme, že se tam neumačkáme. Cestujeme spolu s Běloruskou 4 člennou expedicí na Cho Oyu - celkem příjemní chlapíci, od Zangmu směřuje stejnou cestou jako my Ruská expedice na centrální pilíř severní stěny Everestu. Podle skvělé nálady mezi námi se vše schyluje k tomu, aby nás stejně jako před lety přejmenovali na Crazy Czech Expedition... Tak snad nám dobrá nálada a optimismus vydrží i na dalších pět týdnů. Ještě tady za zády volá Petr Novák: "napiš tam na stránky, že pozdravujeme všechny holky, co nás ještě neznaj... " :-). Ahoj, Honza V. Nyalam - Tibet.

13. 4. 2004: Poslední zpráva z kopců
Poslední zprávy z kopců mluví o tom, že v horách teď každý den sněží, což není úplně radostná věc. Uvidíme, co nás čeká...

13. 4. 2004: Zlepšení situace na hranicích s Tibetem
Po třech dnech zdržení se situace na hranicích s Tibetem a v nepálských provinciích na severu konečně natolik zlepšila, že 13. 4. odjíždíme. Naložili jsme náklaďák expedičních věcí a dne 13. 4. v 6 hodin ráno mizíme směr nepálsko-čínské hranice. Čeká nás několik vysokých průsmyků kolem 4 i 5 tisíc metru nad mořem, takže začneme postupně aklimatizovat. V Nepálu v Kathmandu nastala obrovská vedra, je tu přes den přes 30 °C, tak se do kopců těšíme, i když to bude docela rána. Kathmandu má jen kolem 1300 m nad mořem. Poznámka pro znalce místních poměru: i když v Nepálu pobýváme za poslední roky celkem pravidelně, jsme letos naprosto šokovaní tím, jaké je tu čisto a jak moc se tato exotická metropole přiblížila evropské úrovni. Dokonce jsme zaznamenali i první veřejnou telefonní budku, celkový počet bankomatu se v hlavním městě rozrostl na cca 3 přístroje. Ve městě už je několik - asi pět - vysílačů na mobilní telefony atd. I když armáda stále ještě používá dřevěné klacky jako hlavní zbraně na sestřelování nepřátelských letadel, je tu cítit obrovský pokrok ve všem. A co je nejhezčí: ta krásná atmosféra, která tady vždycky vládla se nikam neztratila a je tu pořád stejně hezky. Bude-li nějaká možnost, určitě se ozveme i z průběhu expedice. Dokoupili jsme veškerý chybějící materiál a zásoby a jediné, co nám ještě zbývá, je dostat se v pořádku pod kopec, vylézt na něj a vrátit se zdraví zpátky. Rozhodně už teď víme, že jednu z hlavních priorit, kterou jsme si před odjezdem vytýčili: tj. vrátit se zpátky jako kamarádi, jako jednolitá parta, tak toto bez problému splníme. Je neuvěřitelné, jak moc to všechno klape, jak moc si mezi sebou rozumíme a je to možná nejdůležitější hodnota naší expedice. Maoisti nás nezastaví a pokud vyjde počasí a budeme zdraví, tak jsme maximálně odhodlaní podívat se na Himaláje i z výšky nad 8000 metrů. Posíláme aspoň trochu letního počasí a dobré nálady do České Republiky... A nezapomeňte tam v srdci Evropy, že tady v Nepálu řeší každý Nepálec jen jeden problém denně a proto je každý tak v pohodě a usměvavý. Někdy možná stojí za to, vyzkoušet to i jinde, než tady v Asii.

Mějte se fajn, zdraví členové GO8000: Honzové, Petrové, Franta, Jirka a Tomáš - trekař.

9. 4. 2004: Pozdrav z Kathmandu
Všichni zdravíme z Kathmandu, let proběhl fantasticky, za 7 hodin z Vidně jsme v Nepálu ještě nikdy nebyli. V den našeho příletu sice skončila stávka, přesto do kopců odjíždíme až 13. 4. v 6:00 ráno, protože maoisti zrušili své řádění jen v Kathmandu a mimo město se ještě do 13. nelze dostat. Podle dostupných informací lze i při postupu do base campu přes nepalské území očekávat nepříjemnosti, povstalecké bandy pravidelně vyžadují dost vysoké poplatky za průchod jejich územím. Po nepalském území se budeme pohybovat jedním náklaďákem a jedním autobusíkem, v Tibetu přesedláme na tři jeepy a jeden náklaďák. Před odjezdem z Kathmandu o sobě ještě dáme vědět. Doufáme, že všechno klapne a že nám komunisti nebudou komplikovat život a pobyt. Nemáme je rádi, jsou stejný všude na celém světě !!!

6. 4. 2004: Odlétáme 8. dubna ráno...
Už se nám to blíží... Neodjíždíme obtěžkáni komunikační technikou ani svazujícími závazky ke sponzorům. Možná o našem působení nebudeme moci dát delší dobu zprávu. Odjíždíme jako parta kamarádů, parta s jasným cílem vrátit se zpátky ve zdraví, to je náš hlavní závazek. Nemějte proto o nás strach. Všichni si moc přejeme dostat se až na vrchol. Pokud nám to ale podmínky, štěstí, naše zdraví, bohové hor nedovolí, máme dost síly vrátit se i tak s hlavou vzhůru. Držte palce. Dík.

5. 4. 2004: Zpravodajství
Rubrika aktuality bude, když se nám občas podaří dostat zprávy do ČR, doplňována i v průběhu samotné expedice. Děkujeme Martinu Škrétovi, že se o stránky expedice v naší nepřítomnosti postará. Stejně tak bude o průběhu expedice informovat i nadále Rádio Beat. Na ČR1 Radiožurnál bude naší expedici věnován pořad Okno do světa.

2. 4. 2004: Stávka v Nepálu
Dnes jsme obdrželi z Nepálu neradostnou zprávu, která o 3 dny odsouvá odjezd expedice z Káthmándú do základního tábora:"...today we got the information about the general strike in Nepal from 6 to 12 april. So at the moment we plan to start only on the 13 april if the strike is not cancelled earlier..." Doufejme, že nám tyto tři dny, nebudou na kopci chybět...

30. 3. 2004: Austrian Airlines
Cargo o celkové hmotnosti 180 kg - 8 sudů a 2 balíky jídla a horolezeckého materiálu už jsou připraveny na transport do Káthmándú. Děkujeme tímto letecké společnosti Austrian Airlines za poskytnutí slevy v hodnotě přes 50 000 Kč za dopravu tohoto materiálu do Nepálu.

26. 3. 2004: Zpravodajství z expedice
Od dnešního dne se na Rádiu Beat ve zpravodajských vstupech Petra Šimáčka objevují zprávy a přednatočené komentáře Honzy V. k průběhu a přípravám expedice. Rádio Beat tak už poněkolikáté dává prostor nekomerčním sportovním aktivitám, za což mu patří dík a naše sympatie. V průběhu samotné expedice bude zpravodajství pokračovat tak, jak se podaří dopravovat informace z Himálaje do České republiky. Členové expedice se rozhodli, že pod kopec nepovezou žádnou moderní techniku pro přenos dat, jak se v poslední době stalo zvykem většiny expedic. "Jedeme tam lézt, užívat si i trpět v divočině Himálaje a ne se starat o notebooky, satelitní telefony a solární panely..."  Začátkem května se do republiky vrací trekař Tomáš Zvánovec, který bude ze základního tábora sledovat dění na kopci. Po jeho návratu tedy budou jak na stránkách expedice, tak na Rádiu Beat podrobné informace z první části expedice.

25. 3. 2004: Charlie Rock Show
Petr Novák a Honza Vesták natočili v Rádiu Beat materiál pro hodinovou talk show Charlieho Kasala "Charlie Rock Show". Za pozvání do rádia i za příjemné povídání o lezení a expedicích Charliemu děkujeme. Škoda, že díky zpožděnému prezidentskému speciálu z Portugalska, nestihl do studia dorazit pozvaný horolezec - primátor Pavel Bém.

4. 3. 2004: Propagační materiály
Pro Honzu Krabce: předloha pro samolepky je ke stažení zde... (má to 500 kB)

3. 3. 2004: Cargo
Klobásky, salámky, sušenky a dalších cca 100 kg "drobností"  jsme zabalili a připravili k dopravení do Káthmándú pomocí carga Austrian Airlines, které nám vyšlo vstříc.

24. 2. 2004: "Kameramanské" školení
Děkujeme Honzovi Kockovi z Jehlan studia za podrobný a výstižný seminář k pravidlům kameramanského řemesla. Budeme se snažit držet všech jeho rad a doporučení a po návratu z expedice divákům slibujeme video dokument z expedice, který sestřiháme už tradičně v Jehlan studiu. Expedice bude vybavena dvěma digitálními kamerami Sony. Své známé a kamarády prosíme, pokud byste někdo měli k zapůjčení náhradní baterii - baterie do Sony MiniDV kamery, ozvěte se.

10. 2. 2004: Lukáš Rakoncaj, Tomáš Řehna a Tomáš Zvánovec
Využití společných služeb v bejzu a účast na climbing permitu jsme nabídli Lukášovi Rakoncajovi s Tomášem Řehnou. Kluci odjíždějí s námi a i když budou působit jako samostatná dvojka, bude příjemné se na kopci i pod ním potkávat. V BC bude zároveň jako trekař a pozorovatel působit náš další kamarád Tomáš Zvánovec.

8. 2. 2004: Čerstvé zprávy z Nepálu
Jak se za poslední léta stalo zvykem, bezpečnostní situace v Nepálu je opět nestabilní. Podle posledních zpráv z Konzulátu ČR jsou v Káthmándú opakované demonstrace promaoisticky orientovaných sil, časté jsou stávky úřadů apod. Nic z toho by však nemělo bezprostředně ohrozit činnost expedice. Ostatně v Nepálu jsme už zažili horší situaci - stanné právo, generální stávky, obrněné vozy v ulicích...

6. 2. 2004: Zprovoznění webu
Byly uvedeny v činnost webovské stránky expedice. Společná e-mailová adresa expedice je go8000@hostynska.cz. Pokud budete chtít adresovat svůj vzkaz přímo některému z členů expedice, najdete osobní e-mailové adresy na stránce "horolezci".

4. 2. 2004: Rádio Beat
Byla domluvena mediální spolupráce s celopražským rockovým Rádiem Beat.

Kaja Gott 3. 2. 2004: :-))
Nedávná cesta Karla Gotta do Dominikánské republiky přestává být obestřena tajemstvím. Podařilo se nám vypátrat, že český slavík jel do Karibiku prodat svůj pozemek! Měl ho v těsném sousedství svého kamaráda Františka Janečka, v oblasti El Choco, která se nachází na severu země, nedaleko letoviska Sosua. Zatímco Janeček ho koupil i s vilou a často tam jezdil na dovolenou (naposledy se svou přítelkyní, zpěvačkou Terezou Mátlovou), zpěvák koupil pouze parcelu (cca 10 000 m2, její odhadní hodnota je kolem dvou milionů korun).

.:  copyright © 2004 Go 8000 .:. designed by DlouhaNoha :.